Ghirlandei 4

     

miercuri, mai 05, 2004

Liniste mormantala! Ce faceti, fratilor? Cat concediu mai aveti dupa 1 Mai?!
Aseara am povestit cu Mioara si am depanat amintiri:
- despre vizite la Kandia cand toata lumea isi infunda bomboane in toate buzunarele (eu am ratat-o pe asta! cred ca a fost in scoala generala!)
- despre munca patriotica la Fructus- cand am sortat gogosari imputiti afara intr-o zi, iar a doua zi am introdus sferturi de pere nespalate in borcane care plecau pe banda, se turna siropul, si apoi erau capsate. Tot atunci am admirat si o juna lucratoare cu cizme de cauciuc albe, care dupa o plimbare prin hala, se intorcea la locul de munca, intra cu cizmele in zacusca, lua cu galeata de la picioare si turna intr-o palnie de unde zacusca trecea in borcane! (n-am mai pus gura in viata mea pe o conserva Fructus dupa aceea!)
- despre munca patriotica la porumb: o data cand a fost vreme buna am sezut pe o gramada mare de porumb si am depanusat o zi intreaga cu mare veselie, zicand bancuri, cantand si tintind profele cu stiuletzii. In final n-au venit autobuzele dupa noi vreo doua ore, se facuse cinci dupa-masa, Cezar s-a asezat pe dunga alba din mijlocul soselei si nu a mai vrut sa plece de acolo, imi amintesc de Geta Turcu si de Donata Furca incercand disperate sa-l ia de acolo, sa-l convinga, si el nimic.
- si inca o amintire de la porumb: dupa trei zile de ploaie, porumbul era sub apa si noi culegeam, iar soldatii duceau cosurile la camion, printr-o apa care trecea de genunchi - si uneori si de cizmele lungi pe care ni le dadusera. Imi amintesc ca ploaia nu contenea, si mainile ne inghetasera de-a binelea, cred ca era deja noiembrie, ca de obicei, uitasera recolta pe camp...

Si peste toate astea se suprapun amintirile unor cantece:
Mariana Fotache cu
"Revino, revino Filomela mea,
Sa-ti dau tzuri-guri la canzone..."
si Alin cu:
"Pe la poarta mandrii mele
Rasarit-au
Libidali-dumba, Lobodolo-henghe
Doua stele!"

Na, sa vedem acuma ce amintiri am starnit in voi!
Poate va ajuta si lista pe care am postat-o azi pe blogul meu!