Ghirlandei 4

     

luni, aprilie 19, 2004

Draga Alin, m-ai dat gata cu erudiţia ta! Pai tu esti un adevarat connaisseur, ţuce-l mama pe el!

Încep să vă redescopăr pe fiecare in parte, si mă gândesc cu jind ce fain ar fi să putem sta acum o săptămână măcar in aceeaşi clasă!

Şi faptul ca juna generaţiune canadiano-română îşi cara tăticii la filme de Fellini - jos pălăria!
Pruncii mei nu cred că au auzit de Fellini, dupa cum n-au auzit de multi alti scriitori, cineasti, sau compozitori. Ei spun ca nu-i intereseaza. Sunt mult mai pragmatici decat am fost noi pe atunci.
In schimb fiica-mea stie toti actorasii si regizorii americani la moda cu CV, filmografie samd. Ah, si istoria artei - acolo exceleaza!

Încerc acum să-i convertesc la Tarkovski, dar merge greu!
De fapt, sunt mai curioasa de efectele pe care niste filme care la un moment dat mi-au schimbat viata le mai pot avea acum asupra mea - ce vreti, sunt o nostalgica! E clar ca in 81, cand am aterizat la Alba in plina epoca ceausista vedeam Calauza cu alti ochi decat acum!

N-am mai revazut Rubliov de vreo 20 de ani, dar chiar crezi, Alin, ca era vorba de really stupid people acolo? Mie filmul si atmosfera lui mi s-au parut de exceptie! Si uneori inclin sa cred ca inaintasii, tarani fara educatie, erau mult mai inteligenti si cu mai mult bun simt decat noi! Pe vremea aceea ordinea naturala nu fusese inca pervertita!